przepisy

Przeciwzapalna jaglanka z kurkumą i orzechami

Ta jaglanka to istny wymiatacz wolnych rodników z organizmu. To właśnie reaktywne formy tlenu indukują proces zapalany w naszym organizmie i przyspieszają procesy starzenia się. Dodatkowo kurkuma świetnie rozgrzewa, a w połączeniu z nasionami chia będzie wyśmienitym porannym zastrzykiem energii – w sam raz na początek dnia!

Ilość porcji: 2

Czas przygotowania: 25 minut

Wartość odżywcza/100g potrawy:

Energia: 150 kcal       B: 3,3g            W: 21,4g         T: 6,6g                 Błonnik: 4g

Składniki:

  • kasza jaglana sucha – ½ szklanki
  • mleko migdałowe – 1 szklanka
  • cynamon, kora – 1 szt.
  • kurkuma – 1 łyżeczka
  • syrop klonowy – 1 łyżka
  • nasiona chia – 2 łyżki
  • daktyle świeże – 5 szt.
  • pomarańcza – 1 szt.
  • orzechy macadamia – 1 garść

Kaszę podpraż na sucho w garnku do momentu, aż wyczujesz orzechowy aromat. Następnie zalej ją mleczkiem, dodaj laskę cynamonu, utarty korzeń kurkumy, daktyle oraz nasiona chia. Gotuj całość pod przykryciem na małym ogniu około 15 minut lub do momentu, gdy kasza wchłonie cały płyn. Przełóż kaszę do głębokiej miseczki. Danie udekoruj plastrami obranej pomarańczy i podprażonymi orzechami macadamia.

Porada Tomka: Aby szybko i łatwo obrać pomarańczę pozostawiając tylko jej miąższ, za pomocą ostrego noża odetnij górę i dół owocu. Następnie stopniowo pozbywaj się skóry, odcinając ją płynnymi ruchami z góry na dół, wycinając przy okazji także białe błony umieszczone zaraz pod skórą. Po zakończeniu powinny się ukazać poszczególne błony dzielące pomarańczę na cząstki. Odkrawaj kolejno cząstki owocu, pozostawiając błony nienaruszone. Dzięki temu wykroisz sam miąższ i sprawisz, że całe danie będzie wyglądać bardzo estetycznie.

Więcej przepisów znajdziecie w książce Anny Kowalczyk i Tomasza Antoniszyna Kaszoterapia.

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz