aneta_lifestyle blogi trening

Pływanie po zdrowe życie!

Od dawna wiadomo, że pływanie i ćwiczenia w wodzie przynoszą niesamowite efekty, które są bardzo korzystne dla naszego zdrowia. Często lekarze, ortopedzi czy fizjoterapeuci zalecają basen jako niezbędny element rehabilitacji. Basen jest bardzo  często zalecany również osobom z miażdżycą, nadciśnieniem, po zawałach oraz dla osób niepełnosprawnych… Z basenu niestety nie mogą korzystać osoby z chorobami skórnymi, wysypką czy innymi nieprawidłowościami na skórze.

Na basenie możemy wykonywać szereg ćwiczeń na mniejszym obciążeniu własnego ciała. W pływaniu najważniejsza jest regularność i częstość ćwiczeń. Pływanie raz lub dwa razy na miesiąc to zdecydowanie za mało. 3x w tygodniu to optymalna częstość treningów. Dla osób początkujących 30-45 min jest najbardziej optymalne.  Osoby bardziej zaawansowane będą potrzebować około 1-1,5h.

Sprzęt jaki możesz wykorzystać do nauki lub doskonalenia pływania:

Osoby początkujące:

  • makaron
  • pasy wypornościowe
  • baniaczek/ ósemka
  • deska

Osoby zaawansowane:

  • deska
  • baniaczek/ósemka
  • płetwy
  • łapki (małe i duże)
  • rurka (fajka)

 

… I oczywiście nie można zapomnieć o najbardziej podstawowych przyborach na basen takich jak; strój kąpielowy, ręcznik, kosmetyki do mycia, klapki, czepek, okularki

Jeżeli boisz się wody, potrzebujesz fachowej porady lub chcesz się lepiej nauczyć pływać odwiedź lokalny basen i zapytaj o lekcje pływania prowadzone przez instruktora. Instruktor fachowym okiem doradzi Ci w jaki sposób masz ćwiczyć. Twoim zadaniem będzie wyćwiczyć wszystkie ruchy aż dojdziesz do perfekcji.

Pływanie to nie tylko wysiłek fizyczny. To również masaże podwodne, które rozluźniają mięśnie i uśmierzają ból. Jeżeli jesteś zdrowy i nie masz przeciwwskazań możesz wybrać się do sauny. Regularne kąpiele w saunie, wzmacniają odporność, pomagają pozbyć się toksyn i zanieczyszczeń z organizmu. Po saunie pamiętaj aby uzupełnić wodę i elektrolity. Nie zapomnij również nawilżyć twarz. Pamiętaj aby o basenie umyć dokładnie całe  ciało żelem do ciała. Nie pozostawiaj na skórze chloru i wody z basenu. Pamiętaj by dobrze wysuszyć włosy i zabezpieczyć się przed zimnem.

aneta_lifestyle

Przez wiele lat trenowałam wyczynowo pływanie i stąd wzięła się moja pasja do sportu oraz zdrowego stylu życia. Ponadto jestem instruktorem pływania i na co dzień pracuję, ucząc i trenując innych. Wiem również jak bardzo ważne jest bezpieczeństwo w wodzie - jestem ratownikiem WOPR oraz studentką kierunku Ratownictwo Medyczne. Moim największym osiągnięciem jest pierwsze miejsce w Ogólnopolskich Zawodach Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym. Z zamiłowaniem prowadzę lifestylowe konto na Instagramie, w którym dzielę się swoimi zainteresowaniami, przepisami oraz zdjęciami z dnia codziennego. Kocham podróżować i odwiedzać nowe kraje. W wolnych chwilach uwielbiam spacerować, gotować i testować nowe przepisy.

Skomentuj

Zostaw komentarz