Top
Imbir – czyli naturalny sposób na przeziębienie – Zdrowe Zdrowie
4421
post-template-default,single,single-post,postid-4421,single-format-standard,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-fullwidth-featured-image,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Imbir – czyli naturalny sposób na przeziębienie

Jesień to czas kiedy odporność organizmu bardzo spada. Przez panująca pogodę oraz częstą zmianę temperatury jesteśmy bardziej narażeni na przeziębia i choroby. Wychodzimy na bardzo chłodne powietrze a później wchodzimy do ciepłego pomieszczenia. Czasem pomimo pięknego słońca wiatr jest bardzo zdradliwy i powoduje na drugi dzień ból gardła oraz katar. Już od samego początku jesieni powinniśmy wzmocnić swoją odporność. Najlepiej zrobić to za pomocą naturalnych witamin oraz minerałów. W dzisiejszym artykule weźmiemy pod lupę imbir, który jest bardzo dobry we wzmacnianiu odporności.

Co dobrego zawiera imbir?

Jest pełen witaminy C, magnezu, fosforu. Ponadto zawiera szereg innych pierwiastków, które usprawniają funkcjonowanie naszego organizmu.

Jak wpływa na nasz organizm?

Powoduje podwyższenie odporności

Działa przeciwbólowo (na przykład w bólach menstruacyjnych)

Przyspiesza przemianę materii.

Pobudza trawienie powodując większe wydzielanie soków żołądkowych.

Działa antybakteryjnie w naszej jamie ustnej i odświeża oddech.

Łagodzi ból gardła  oraz zmniejsza kaszel.

 

Jak wykorzystać imbir w kuchni?

Imbir najlepiej jest wykorzystać do zrobienia naparu. Jednak nie wszystkim odpowiada ten smak. Dlatego można go połączyć z miodem oraz sokiem z cytryny.
Taki dodatek do porannej herbaty nie tylko rozgrzeje nasz organizm, poprawia odporność, jak również dostarczy poranna porcję witamin i minerałów.

Imbir można również wykorzystać przygotowując ciasteczka. Wystarczy 3 cm startego imbiru. Reszta składników to: mleko, mąka, jajka, kakao, cynamon, miód oraz soda oczyszczona.

Wystarczy wszystko wymieszać w odpowiednich proporcjach i wrzucić do piekarnika aby cieszyć się rewelacyjnym jesiennym deserem.

 

Imbir bardzo łatwo przemycić również w postaci wyciskanego soku.

Wystarczy wybrać kilka innych warzyw i owoców takich jak: buraczki, gruszki, jabłka, marchewki i stworzyć wspaniałą bombę witaminową.

 

Mam nadzieję, że te kilka słów już powinno Cię przekonać, że imbir należy włączyć do swojej diety prawie każdego dnia. Nie tylko nadaje on rewelacyjny ostrzejszy smak do przygotowywanych potraw ale działa znakomicie na funkcjonowanie naszego organizmu oraz na układ odpornościowy.

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Brak komentarzy

Napisz komentarz