Top
Jak dobrze zorganizować czas? – Zdrowe Zdrowie
4170
post-template-default,single,single-post,postid-4170,single-format-standard,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-fullwidth-featured-image,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Jak dobrze zorganizować czas?

Żyjemy w czasach, gdzie każdy jest w biegu i nie ma na nic czasu. Praca, nauka, dom, dzieci i tak cały czas. Zdarza się ze nie mamy chwili wytchnienia i nie możemy spokojnie odpocząć. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego jak ważny jest odpoczynek. Brak snu oraz duży poziom stresu negatywnie wpływa na zdrowie psychiczne i fizyczne.

W poniższym artykule podać Ci kilka rad, dzięki którym będziesz mógł spokojnie zaplanować czas pracy, odpoczynek i resztę obowiązków.

 

  1. Kalendarz to podstawa

Bez planu niestety ciężko jest zorganizować czas. Watro najważniejsze wydarzenia oraz czas pracy zapisywać w kalendarzu. Staraj się nie planować z dnia na dzień i zdecydowanie wcześniej wszystko rozpisać. Dzięki temu usystematyzujesz  swoje obowiązki jak również o niczym nie zapomnisz. Kalendarz pozwoli Ci łatwo zobaczyć ile czasu poświęcasz na poszczególne rzeczy w swoim życiu. Pozwoli również pod koniec miesiąca podsumować jak bardzo byłeś efektywny.  Kupno nowego kalendarza zawsze motywuje do spisywania wszystkich rzeczy. Natomiast nowa aplikacja w telefonie zawsze przypomni się w postaci powiadomień.

  1. Wyznacz najważniejsze rzeczy

Spisując  plan dnia zacznij od rzeczy najważniejszych. Nie skupiaj się na początek na drobnostkach, ponieważ później może nie starczyć Ci sił i czasu na główne cele.

To wielka ulga kiedy główne cele uda Ci się zrealizować od razu. Poźniej masz motywację do działania i resztę mniejszych zadań wykonujesz z uśmiechem na twarzy.

  1. Nie zapomnij o odpoczynku

Jeżeli wydaje Ci się, że odpoczynek jest zbędny to bardzo się mylisz. Bez odpowiedniej ilości snu oraz odpoczynku, nasz organizm nie jest w stanie prawidłowo funkcjonować. Jesteśmy bardzo zdenerwowani, rozdrażnieni i nasza efektywność spada o 60%

Warto również skupić się na aktywnym odpoczynku. Po pracy warto wyskoczyć na siłownie lub na długi spacer. Oczywiście nie dotyczy to osób, które pracują fizycznie. Aby rozładować napięcie po pracy i poczuć się zdecydowanie lepiej aktywność fizyczna jest bardzo dobrym rozwiązaniem.

 

Aneta

Instagramerka lifestylowa

Brak komentarzy

Napisz komentarz