Top
metody przyrządzania pokarmów – Zdrowe Zdrowie
2174
portfolio-item-template-default,single,single-portfolio-item,postid-2174,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

metody przyrządzania pokarmów

  • Smażenie. Używaj odrobiny organicznego oleju kokosowego, organicznego masła, ghee (masło klarowane) lub oleju z orzechów makadamia. Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia (extra virgin) ma niższą temperaturę dymienia od wymienionych olejów i podgrzana do temperatury powyżej 160 stopni Celsjusza ulega rozkładowi.

 

  • Gotowanie na parze. To wspaniały sposób przyrządzania warzyw. Gotowanie na parze powoduje bardzo niewielkie straty składników odżywczych.

 

  • Grillowanie. Użyj grilla na propan zamiast opalanego węglem drzewnym lub drewnem zawierającymi niebezpieczne substancje chemiczne. Umieść ruszt z mięsem z dala od ognia, tak wysoko, jak to możliwe. Pieczenie mięsa nad płomieniem powoduje, że tłuszcz skapuje do ognia i paruje. Pestycydy zawarte w zwęglonym tłuszczu przedostają się z dymem do mięsa. Zwęglone mięso zawiera związek chemiczny o nazwie benzopiren, który jest substancją silnie rakotwórczą. Zeskrob zwęglone fragmenty mięsa. Nie karm nim nawet psa.

 

  • Pieczenie lub smażenie. Skrop mięso i warzywa oliwą z oliwek, solą morską i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Następnie piecz je w piekarniku przez pół godziny, a otrzymasz smaczną, zdrową alternatywę dla smażonych potraw. Słodkie ziemniaki, pomidory i szparagi są szczególnie smaczne, gdy przyrządzi się je w ten sposób.

 

Więcej na ten temat w książce Sekretne życie jelit. 21 sposobów na zdrowe odżywianie:

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Brak komentarzy

Napisz komentarz