Top
Sałatka z truskawek, kopru włoskiego i rukoli – Zdrowe Zdrowie
4029
post-template-default,single,single-post,postid-4029,single-format-standard,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-fullwidth-featured-image,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Sałatka z truskawek, kopru włoskiego i rukoli

Różnorodność nie tylko nadaje życiu smak, ale również sprawia, że nie popadamy w rutynę. Ludzie często mówią mi, że kochają sałatki, ale nudzi ich ta sama, stale przyrządzana receptura. Takie rozczarowanie może zniechęcić do jedzenia zieleniny, tak potrzebnej organizmowi. Jeśli macie podobne odczucia, niech ta sałatka posłuży za trampolinę do niekończącej się sezonowej odmiany. Jedzenie zgodne z porami roku to nie tylko slogan. Każdy okres dostarcza nowych warzyw, które właśnie mają swój sezon. W tym przypadku są to truskawki i rukola – jedne z wczesnych zwiastunów wiosny. Oprócz słodkiego smaku truskawki mają właściwości przeciwnowotworowe i przeciwzapalne. Dodatkowo, połączone z miętą i cytrynowym winegret z octem balsamicznym, wywołują wrażenie podobne do wypicia gazowanej wody.

Przygotowanie: 15 minut

Gotowanie: 0 minut

Otrzymasz: 4 porcje

Porcja zawiera:
Kalorie: 65; Całkowity tłuszcz: 3 g
(0,5 g nasyconego, 2 g jednonienasyconego);
Węglowodany: 8 g;
Białko: 2,5 g; Błonnik: 3 g;
Sód: 18 mg

Składniki:

  • 4 ciasno upakowane szklanki młodych listków rukoli
  • 1 szklanka pokrojonego w cieniutkie
  • plasterki kopru włoskiego
  • 12 truskawek, pokroić na plasterki
  • 2 łyżki drobno posiekanej świeżej mięty
  • 6 łyżek cytrynowego winegret z octem balsamicznym (strona 292)
  • ¼ szklanki prażonych płatków migdałów

Sposób przygotowania:

Do dużej miski włożyć rukolę, koper włoski, truskawki oraz miętę i delikatnie potrząsnąć. Spryskać winegret i ponownie potrząsnąć. Wierzch posypać migdałami.

Przechowywanie:

Jeśli chcemy dłużej przechowywać sałatkę, nie należy dodawać sosu. Po połączeniu zieleniny, kopru włoskiego, truskawek i mięty przechowywać w szczelnym pojemniku w lodówce przez co najwyżej jeden dzień.

Wariant:

Zastąpić migdały prażonymi orzechami włoskimi. Można dodać kawałek
rozdrobnionego ekologicznego koziego sera.

Porada kucharza:

Mandolina (nie ta do grania) jest wygodnym narzędziem kuchennym, które
pozwala pokroić warzywa w cieniutkie plasterki i doskonale sprawdzi się
do pocięcia bulwy kopru w tej sałatce. W handlu dostępnych jest wiele
wersji tego narzędzia w przystępnych cenach.

Rebecca Katz

jest znakomitym kucharzem i autorką wielu nagradzanych książek, m.in. "Zdrowe zupy", "Kuchnia długowiecznych", a także założycielką "Healing Kitchen".

Brak komentarzy

Napisz komentarz