Top
wiosenne sałatki – Zdrowe Zdrowie
3894
post-template-default,single,single-post,postid-3894,single-format-standard,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-fullwidth-featured-image,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

wiosenne sałatki

Sałatkę każdy wie jak zrobić. Nie jest to nic trudnego.  Ale nie każdy wie jakie połączenia smakowe są najlepsze dla naszych kubków smakowych. Ogromnym plusem jest to, że nie wymaga dużego nakładu czasu. Łatwo ją również spakować do pudełka i zjeść ze smakiem w szkole lub pracy.

Sałatki te, będą również idealną propozycją jako sałatka do potraw z grila lub do obiadu. Sprawdzą się w każdej sytuacji.

I co najważniejsze… wszystkie zawierają ogromną ilość witamin i minerałów. Zostały skomponowane tak, aby ich wartości odżywcze były jak najlepiej wchłaniane.

Poniżej znajdziesz kilka propozycji składników, z których możesz wykonać przepyszne i lekkie posiłki.

Sałatka żurawinowo- oscypkowa

Składniki:

Rukola (2 garści)
Sałata masłowa (2 garści)
Suszona żurawina (garść)
Warkocze z oscypka/ cały oscypek
Orzechy włoskie (garść)
Oliwa z oliwek (3 łyżki)
Papryka żółta (1 sztuka)

Składniki połączyć w dużej misce, wymieszać i podzielić na porcje.

 

Sałatka z tuńczyka

Składniki:

Papryka zielona (1 sztuka)
Roszponka (4 garści)
Tuńczyk z puszki (1 sztuka)
Świeży ogórek (1 sztuka)
Rzodkiewka (2 sztuki)
Migdały (garść)
Czerwona cebulka (1/2)

Składniki połączyć w dużej misce, wymieszać i podzielić na porcje.

Sałatka wiosenna

Składniki:

Awokado (1 sztuka)
Kiełki z rzodkiewki lub brokuła
Pomidor (1 sztuka)
Ocet balsamiczny (3 łyżeczki)
Ugotowane jajko x 2
Starty żółty ser (garść)
Czerwona cebula ( ½)
Świeży ogórek (1 sztuka)
Składniki połączyć w dużej misce, wymieszać i podzielić na porcje.

 

Sałatka orzeźwiająca

 

Składniki:

Wyciśnięty sok z połówki cytryny

Ruloka (3 garści)

Jabłko (1 sztuka)

Nasiana chia (1 łyżeczka)

Gruszka (1 sztuka)

Orzechy nerkowca (garść)

Suszone pomidory (3 sztuki)

Ocet balsamiczny (3 łyżeczki)

Wykonanie oczywiście jak to w każdej sałatce. Mieszamy wszystkie składniki w odpowiednich proporcjach i gotowe. Polecam składniki posiekać w drobną kosteczkę lub paski. Dla lepszego smaku możemy pozostawić sałatkę w lodowce na 1h żeby smak sałatki był intensywniejszy.
Ponad to, wedle smaku doprawiamy solą i pieprzem. Do każdej sałatki zalecam dodać oliwę z oliwek lub ojej lniany. Dzięki temu witaminy, które są w warzywach będą lepiej wchłaniane.

Smacznego!

 

Aneta

Instagramerka lifestylowa

Brak komentarzy

Napisz komentarz