Top
Zdrowe słodycze: fit batony bez pieczenia – Zdrowe Zdrowie
4168
post-template-default,single,single-post,postid-4168,single-format-standard,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-fullwidth-featured-image,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Zdrowe słodycze: fit batony bez pieczenia

Wiele razy w ciągu dnia nachodzi nas ochota na coś słodkiego. Jeżeli dbamy o sylwetkę oraz zdrowie raczej nie staramy się kupować sklepowych słodyczy.  Zawierają one spore ilości cukru i nie wpływają dobrze na nasz metabolizm. Zdecydowanie lepiej postawić na ciastka, które możemy zrobić własnoręcznie. Nie potrzeba do tego nadzwyczajnych umiejętności .  Natomiast myśl o tym, że musimy spędzić dłuższą chwilę w kuchni odstrasza nas od własnoręcznego pieczenia. Dlatego w tym artykule dowiesz się w jaki sposób możesz wykonać fit ciastka nie używając w tym celu piekarnika i nie spędzając długich godzin w kuchni.

SKŁADNIKI:

* proporcje składników zależą od własnych upodobań oraz od rodzaju ciastek, które chcemy upiec.

– miód

– płatki owsiane

– siemię lniane

– ziarna słonecznika

– pestki dyni

– otręby pszenne lub owsiane

– skórka pomarańczy

– mix orzechów

– żurawina

– suszone owoce

– sok pomarańczowy

Suche składniki podgrzewamy i prażymy na patelni do momentu nabrania przez nie złocistego koloru. Następnie (opcjonalnie) wlewamy pół szklanki soku pomarańczowego i ciągle podgrzewając czekamy aż wsiąknie w składniki. Na koniec dodajemy miód i mieszamy wszystko razem. Pozwalamy delikatnie ostygnąć i wykładamy na tacę wyłożoną papierem do pieczenia. Łyżką równomiernie rozprowadzamy masę i ugniatamy aby składniki lepiej do siebie przywarły.  Na koniec wstawiamy na minimum godziną do lodówki. Po schłodzeniu kroimy na kawałki i gotowe!

Ciastka sprawdzą się jako idealna przekąska lub jako drugie śniadanie czy deser. Są idealne do zapakowania do torebki lub dla dziecka do szkoły. Przez parę godzin nie wymagają przechowywania w lodówce. Są bardzo słodkie ale zarazem wnoszą do naszej diety sporo witamin i minerałów. Płatki owsiane utrzymają uczycie sytości przez kilka godzin. Orzechy wprowadzą do naszego dziennego menu trochę zdrowych tłuszczy a sok pomarańczowy przełamie słodkość miodu. Oczywiście podane składniki są przykładowe i możesz dodać do ciastek cokolwiek Ci się podoba. Smacznego !

Aneta

Instagramerka lifestylowa

Brak komentarzy

Napisz komentarz