aneta_lifestyle blogi

Sposoby na zdrowe serce

Warto zadbać o serce

Główny narząd utrzymujący nas przy życiu to serce. Warto więc zadbać o nie w odpowiedni sposób, aby służyło nam jak najdłużej.

3 główne choroby związane z układem krwionośnym

– nadciśnienie tętnicze:  o nadciśnieniu mówimy, gdy wartości są wyższe niż 140/90 mm Hg i utrzymują się przez dłuższy czas. Wysokie ciśnienie zwiększa ryzyko udaru mózgu, uszkodzenia oraz niewydolności nerek, miażdżycy.

– miażdżyca: to upośledzenie przepływu krwi przez naczynia wieńcowe oraz tętnice. Prowadzi do odkładania się w błonie wewnętrznej tłuszczu, kolagenu i złogów wapnia.

– zawał serca:  dochodzi wówczas do zamknięcia jednej z tętnic wieńcowych oraz do martwicy części serca. Pierwszymi objawami są: nagły ból w klatce piersiowej, duszność, omdlenie

Pozostałe choroby, które są tak samo ważne jak poprzednie!!!

– udar mózgu

– niewydolność serca

– zaburzenia rytmu serca

Warto więc wiedzieć, jak odpowiednio zadbać o nasze serce.

  • Dieta

Tutaj chyba nie trzeba się za dużo rozpisywać. Każdy z nas wie, że odpowiednie żywienie to podstawa dobrego samopoczucia a przede wszystkim zdrowia. Warto zadbać o to, żeby w naszej diecie znalazła się odpowiednia ilość produktów, zawierająca takie składniki jak magnez i potas.

Te pierwiastki chemiczne znajdziemy w takich produktach jak:  ciecierzyca, gorzka czekolada, banany, kakao, orzechy.

  • Ruch

Wystarczy 3x w tygodniu zrobić porządny trening, pochodzić po górach lub popływać na basenie. Dotleniamy w ten sposób mięśnie, rozciągamy je i trenujemy również zdrowie naszego serca!

  • Badania kontrolne

Bardzo ważne jest aby chociaż raz na rok (najlepiej byłoby raz na pół roku) robić badania kontrolne. Mocz, morfologia, OB, glukoza, cholesterol, TSH to tylko niektóre badania, które może nam zlecić lekarz rodzinny. Warto się z nim spotkać i poprosić o skierowanie na takie badania.

  • Stres

Im mniej tym lepiej.  Stres niesamowicie negatywnie wpływa na nasze zdrowie. Starajmy się unikać jak możemy sytuacji stresujących, w pracy czy, w całym życiu. Oczywiście to nie jest możliwe w  100% ale jest kilka sposobów na to, żeby zredukować jego poziom, ale to już w następnym artykule.

aneta_lifestyle

Przez wiele lat trenowałam wyczynowo pływanie i stąd wzięła się moja pasja do sportu oraz zdrowego stylu życia. Ponadto jestem instruktorem pływania i na co dzień pracuję, ucząc i trenując innych. Wiem również jak bardzo ważne jest bezpieczeństwo w wodzie - jestem ratownikiem WOPR oraz studentką kierunku Ratownictwo Medyczne. Moim największym osiągnięciem jest pierwsze miejsce w Ogólnopolskich Zawodach Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym. Z zamiłowaniem prowadzę lifestylowe konto na Instagramie, w którym dzielę się swoimi zainteresowaniami, przepisami oraz zdjęciami z dnia codziennego. Kocham podróżować i odwiedzać nowe kraje. W wolnych chwilach uwielbiam spacerować, gotować i testować nowe przepisy.

Skomentuj

Zostaw komentarz