aneta_lifestyle blogi

Zdrowe słodycze: fit batony bez pieczenia

Wiele razy w ciągu dnia nachodzi nas ochota na coś słodkiego. Jeżeli dbamy o sylwetkę oraz zdrowie raczej nie staramy się kupować sklepowych słodyczy.  Zawierają one spore ilości cukru i nie wpływają dobrze na nasz metabolizm. Zdecydowanie lepiej postawić na ciastka, które możemy zrobić własnoręcznie.

Nie potrzeba do tego nadzwyczajnych umiejętności.  Natomiast myśl o tym, że musimy spędzić dłuższą chwilę w kuchni odstrasza nas od własnoręcznego pieczenia. Dlatego w tym artykule dowiesz się w jaki sposób możesz wykonać fit ciastka nie używając w tym celu piekarnika i nie spędzając długich godzin w kuchni.

SKŁADNIKI:

* proporcje składników zależą od własnych upodobań oraz od rodzaju ciastek, które chcemy upiec.

miód

płatki owsiane

siemię lniane

ziarna słonecznika

pestki dyni

otręby pszenne lub owsiane

skórka pomarańczy

mix orzechów

żurawina

suszone owoce

sok pomarańczowy

 

Suche składniki podgrzewamy i prażymy na patelni do momentu nabrania przez nie złocistego koloru. Następnie (opcjonalnie) wlewamy pół szklanki soku pomarańczowego i ciągle podgrzewając czekamy aż wsiąknie w składniki. Na koniec dodajemy miód i mieszamy wszystko razem. Pozwalamy delikatnie ostygnąć i wykładamy na tacę wyłożoną papierem do pieczenia. Łyżką równomiernie rozprowadzamy masę i ugniatamy aby składniki lepiej do siebie przywarły.  Na koniec wstawiamy na minimum godzinę do lodówki. Po schłodzeniu kroimy na kawałki i gotowe!

Ciastka sprawdzą się jako idealna przekąska lub jako drugie śniadanie czy deser. Są idealne do zapakowania do torebki lub dla dziecka do szkoły. Przez parę godzin nie wymagają przechowywania w lodówce. Są bardzo słodkie ale zarazem wnoszą do naszej diety sporo witamin i minerałów. Płatki owsiane utrzymają uczycie sytości przez kilka godzin. Orzechy wprowadzą do naszego dziennego menu trochę zdrowych tłuszczy a sok pomarańczowy przełamie słodkość miodu. Oczywiście podane składniki są przykładowe i możesz dodać do ciastek cokolwiek Ci się podoba. Smacznego !

aneta_lifestyle

Przez wiele lat trenowałam wyczynowo pływanie i stąd wzięła się moja pasja do sportu oraz zdrowego stylu życia. Ponadto jestem instruktorem pływania i na co dzień pracuję, ucząc i trenując innych. Wiem również jak bardzo ważne jest bezpieczeństwo w wodzie - jestem ratownikiem WOPR oraz studentką kierunku Ratownictwo Medyczne. Moim największym osiągnięciem jest pierwsze miejsce w Ogólnopolskich Zawodach Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym. Z zamiłowaniem prowadzę lifestylowe konto na Instagramie, w którym dzielę się swoimi zainteresowaniami, przepisami oraz zdjęciami z dnia codziennego. Kocham podróżować i odwiedzać nowe kraje. W wolnych chwilach uwielbiam spacerować, gotować i testować nowe przepisy.

3 komentarze

Zostaw komentarz