przepisy zdrowa kuchnia

Omlet gryczany ze szpinakiem, cukinią i krewetkami koktajlowymi

Tym razem wytrawna, śniadaniowa wersja omletu. Zielony kolor szpinaku w połączeniu z różowym mięsem krewetek idealnie komponuje się na talerzu. Zamiast krewetek dobrze sprawdzi się wędzony łosoś lub pierś z kurczaka. Pełna dowolność!

Ilość porcji: 1
Czas przygotowania: 40 minut

Wartość odżywcza/porcja:

Energia: 377 kcal            B: 25 g               W: 15,3 g           T: 23 g                    Błonnik: 3,3 g

Składniki

  • jaja z wolnego wybiegu – 2 sztuki
  • mleko migdałowe – 40 ml
  • mąka gryczana – 1 łyżka
  • szpinak baby – 30 g
  • cukinia – 50 g
  • krewetki koktajlowe – 50 g
  • sól – 2 szczypty
  • pieprz – 1 szczypta
  • czosnek – 1 ząbek
  • tymianek – ⅓ łyżeczki
  • olej rzepakowy – 2 łyżeczki

Sposób przygotowania:

KROK 1: Na rozgrzaną patelnię wlej 1 łyżeczkę oleju i podsmaż przez 2 min drobno posiekany czosnek, pokrojoną w kostkę cukinię i krewetki. Na koniec smażenia, gdy patelnia jest jeszcze gorąca, dodaj szpinak, posyp szczyptą soli i pieprzu i wymieszaj z resztą składników.

KROK 2: Włącz piekarnik na 160°C (teromoobieg). Żółtka oddziel od białek. Białka ubij z odrobiną soli na sztywno. Do żółtek dodaj mleko, mąkę i szczyptę soli i wszystko wymieszaj.

KROK 3: Do białek wlej zawartość miski z żółtkami i ostrożnie połącz obie masy na wolnych obrotach miksera lub ręcznie.

KROK 4: Rozgrzej posmarowaną olejem nieprzywieralną patelnię a następnie wylej na nią zawartość miski i delikatnie wyrównaj wierzch za pomocą drewnianej łyżki.

KROK 5: Na przygotowanym omlecie ułóż równomiernie podsmażone wcześniej składniki.

KROK 6: Włóż patelnię z omletem do piekarnika i piecz 15 min. Po upływie tego czasu udekoruj świeżym tymiankiem.