Bajzel_na_talerzu blogi

Zdrowy styl życia to nie dieta! Te porady podpowiedzą jak go przestrzegać!





Dieta to sposób w jaki każdy z nas się odżywia. Określają ją zasady, którymi kierujemy się wybierając produkty spożywcze i przygotowując posiłki. Istnieje wiele opracowanych przez specjalistów diet, od tych odchudzających po te wspomagające nasz organizm w walce ze schorzeniami czy chorobami. Proces odchudzania się przez wielu z Nas traktowany jest jako szybkie rozwiązanie problemów i osiągnięcie wymarzonych efektów. Zawsze będziemy podkreślali, że podstawą zdrowego ciała i umysłu jest cierpliwość w dążeniu do celu

i wytrwałość w postanowieniach. Należy kierować się rozsądkiem i rozwagą opracowując własne zasady codziennego odżywiania. Jeśli jesteś osobą zdrową i nie masz żadnych przeciwwskazań do spożywania określonych produktów to sam możesz stworzyć swój jadłospis. Wypracowane nawyki żywieniowe sprawią, że będziesz zdrowy, pełen energii do życia, a także umożliwią Ci trwałe pozbycie się zbędnych kilogramów. Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór zasad, które należy wprowadzić do swojej codzienności.



  1. Twórz pełnowartościowe posiłki, które będą źródłem węglowodanów, białek
    i tłuszczy. Nie zapominaj przy tym o ważnych witaminach i minerałach. Pomóc mogą Ci ogólnodostępne aplikacje wspomagające komponowanie zdrowych posiłków.
  2. Dbaj o źródła dostarczania węglowodanów, białek i tłuszczy. Spożywaj warzywa  i owoce, pełnoziarniste pieczywo, kasze, nabiał, ryby, mięsa.
  3. Wybieraj świeże i jak najmniej przetworzone produkty, gdyż właśnie one zawierają najwięcej składników mineralnych i witamin.
  4. Zadbaj o florę bakteryjną twoich jelit. Naukowcy prowadzą wiele badań, które udowadniają, że to ona przede wszystkim wpływa na naszą sylwetkę i stan zdrowia. Wprowadź do jadłospisu kiszonki, jogurty i kefiry.
  5. Pamiętaj, że bardzo istotny jest sposób przetwarzania żywności. Zrezygnuj ze smażenia na głębokim tłuszczu, a skup się na gotowaniu i pieczeniu.
  6. Pogłębiaj swoją wiedzę i nie sugeruj się mitami na temat produktów spożywczych. Czytaj artykuły naukowe i kieruj się potwierdzonymi badaniami.
  7. Bądź świadomym konsumentem, czytaj etykiety kupowanych produktów i porównuj ich skład . Pomoże Ci to ograniczyć ilość spożywanego cukru, soli i chemii, które tak powszechnie dodawane są do żywności.
  8. Wprowadź zdrowe zamienniki cukru na przykład ksylitol czy erytrytol, które mają niski lub zerowy indeks glikemiczny. Dzięki nim możemy ograniczyć ryzyko cukrzycy i innych chorób. Pozwoli Ci to na przygotowywanie ulubionych posiłków na słodko i nie rezygnowanie z przyjemności.
  9. Rozbudź swoją ciekawość na temat zdrowego stylu życia, a zobaczysz, że stanie się to dla Ciebie dużo prostsze i przyjemniejsze.
  10. Wykreśl z jadłospisu wszystkie słodzone napoje i  zamień je na domowe owocowe soki czy lemoniady. Pamiętaj, że soki owocowe zawierają  sporo kalorii, jeśli więc zależy ci na wysmukleniu ciała to należy traktować je jako posiłek.
  11. Pij minimum 2 l wody dziennie.
  12. Stwórz domową dietę pudełkową i ciesz się pysznym posiłkiem w pracy/szkole.
  13. Przede wszystkim zadbaj o zdrową głowę. Pamiętaj, że możesz spożywać wszystko ale w odpowiednich proporcjach. Jeśli więc wybierasz się na obiad do babci nie odmawiaj sobie przyjemności posiłku z rodziną. Następnego dnia wróć do swoich codziennych zasad zdrowego odżywiania.
  14. Wprowadź aktywność fizyczną. Spacer, rower, a może basen ? Wybierz to co lubisz najbardziej.
  15. Jeżeli zależy Ci na wysmukleniu ciała to spożywaj mniejsze porcje.
    Nie zapominaj, że redukcja kalorii to moment stresowy dla naszego organizmu. Najlepiej więc skonsultuj się z dietetykiem, który doradzi Ci jakie zasady wprowadzić do jadłospisu i czym się kierować w tworzeniu posiłków tak aby nigdy nie czuć się głodnym.
  16. Pamiętaj, że dużo najważniejsze jest to jak się czujesz, a nie jak wyglądasz. Smukła sylwetka to tylko miły dodatek.
  17. Uśmiechnij się i korzystaj z życia w pełni!