trening zdrowe ciało

Ile kalorii spalamy chodząc? Jakie jeszcze korzyści nam przynosi?



Liczba kalorii spalanych przez ciało podczas chodzenia zależy od szeregu czynników, w tym masy ciała i prędkości marszu. Spacerowanie oferuje także szereg innych korzyści zdrowotnych, takich jak zmniejszenie ryzyka chorób serca.

Ciało wykorzystuje energię z pożywienia i napojów do podtrzymywania funkcji organizmu i wykonywania czynności fizycznych. Kalorie są miarą tego, ile energii ciało otrzymuje z określonych pokarmów lub napojów.

Gdy dana osoba zużywa więcej kalorii niż spala, ciało gromadzi tę nadwyżkę energii jako tłuszcz. Kiedy ciało potrzebuje więcej energii, niż może uzyskać z kalorii, które zużywa, spala zgromadzoną tkankę tłuszczową na energię. Regularna aktywność fizyczna to dobry sposób na utrzymanie zdrowej ilości tkanki tłuszczowej.

Podczas gdy inne formy aktywności fizycznej mogą być czasochłonne lub kosztowne, spacery są wygodne, bezpłatne i dostępne niemal dla każdego. W tym artykule omówiono, jak obliczyć liczbę kalorii spalanych przez ciało podczas chodzenia oraz niektóre inne korzyści, które chodzenie ma do zaoferowania.



Kalorie spalone w czasie chodzenia

Liczba kalorii spalanych przez organizm podczas dowolnej aktywności będzie zależeć od podstawowej przemiany materii (BMR) i intensywności aktywności, mierzonej w ekwiwalentach metabolicznych (MET).

Wzór na to jest następujący:

Spalone kalorie = BMR x METs ÷ 24 x czas działania w godzinach

Można użyć tej formuły, aby obliczyć, ile kalorii ciało spala podczas chodzenia.

Aby to zrobić, najpierw musisz zrozumieć czym jest BMR i MET.



BMR

Podstawowy metabolizm odnosi się do szeregu procesów podtrzymujących życie, które ciało stale wykonuje, takich jak oddychanie. Ciało spala kalorie, aby wesprzeć te procesy. Szybkość, z jaką to robi, określamy jako BMR.

BMR jest inne u każdego. Trudno jest je dokładnie obliczyć, ponieważ zależy od kilku czynników, w tym genetycznych, które są trudne do zmierzenia. Ale możliwe jest oszacowanie BMR na podstawie płci, masy ciała i wieku.

Wzory do oszacowania BMR dla mężczyzn i kobiet są następujące:

1 funt to około 0,5 kg

Mężczyźni:

BMR = 66 + (6,23 x waga w funtach) + (12,7 x wzrost w calach) – (6,8 x wiek w latach)

Kobiety:

BMR = 655 + (4,35 x waga w funtach) + (4,7 x wzrost w calach) – (4,7 x wiek w latach)

MET

MET są miarą ilości energii zużywanej przez ciało do danej czynności.

Gdy dana osoba chodzi, prędkość, z jaką idzie, determinuje liczbę MET.

1 mila = 1,609 km

Na przykład chodzenie w wolnym tempie 1,7 mili na godzinę odpowiada 2,3 MET na godzinę. Szybki marsz z prędkością 3 mil na godzinę wynosi 3,3 MET na godzinę.



Dokonanie obliczeń

Po zebraniu wszystkich tych informacji można teraz obliczyć, ile kalorii ciało spala podczas chodzenia.

Na przykład 40-letni mężczyzna, który waży 195 funtów i ma 69 cali, będzie miał BMR 1 885,2. Jeśli będą chodzić w szybkim tempie przez 1 godzinę, spalą 259,2 kalorii. To dlatego, że:

BMR (1 885,2) x MET (3,3) ÷ 24 x czas trwania aktywności w godzinach (1) = 259,2 kalorii

Inne korzyści

Zaleca się, aby zdrowi dorośli co tydzień wykonywali co najmniej 150 minut lub 2,5 godziny aktywności umiarkowanej intensywności. Aktywność o średniej intensywności może obejmować dowolną aktywność od 3 do 6 MET.

Szybki marsz jest doskonałym sposobem na przestrzeganie tych wytycznych. W przeciwieństwie do niektórych rodzajów aktywności, spacery są ogólnie bezpłatne i dostępne dla osób, które są w stanie je wykonywać. Jest to forma ćwiczeń o stosunkowo niskiej intensywności, dlatego jest odpowiednia dla osób, które nie są w stanie wykonywać bardziej energicznych form ćwiczeń.

Spacerowanie to też łatwa czynność, nie wymagająca specjalnego sprzętu ani przygotowania. Na przykład chodzenie do pracy lub spacer podczas przerwy na lunch przez 30 minut każdego dnia doprowadzi do co najmniej 150 minut aktywności o umiarkowanym natężeniu co tydzień.

Regularne chodzenie w szybkim tempie może przynieść wiele korzyści zdrowotnych, w tym:

  • obniżenie ciśnienia krwi
  • obniżenie wysokiego poziomu cholesterolu
  • zmniejszając ryzyko chorób serca i cukrzycy
  • wzmocnienie kości i mięśni
  • poprawa kondycji