przepisy zdrowa kuchnia

Pieczony indyk do kanapek – pyszna domowa wędlina!



Składniki:

  • 1 kg filetu z indyka (wybierz ładny, niepoprzerastany tłuszczem kawałek)
  • 2 łyżeczki suszonych pomidorów (gotowa mieszanka przyprawowa)
  • 1 łyżeczka suszonego oregano
  • 1 łyżeczka suszonego tymianku
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • 2 płaskie łyżeczki soli
  • 4 łyżki oliwy

Sposób wykonania:

Z oliwy i przypraw przygotuj marynatę. Natrzyj nią mięso umieszczone w brytfance. Odstaw na całą noc do lodówki. Na drugi dzień piecz w przykrytym naczyniu w 180 stopniach

przez około godzinę. Przepis pozwala na przygotowanie około 30 plasterków wędliny.



Wskazówki:

  • ·Plasterki na wędlinę krój ostrym nożem dopiero po całkowitym przestudzeniu mięsa.
  • ·Indyka możesz też wykorzystać jako dodatek do obiadu, na ciepło.
  • ·Jeśli nie obowiązują Cię zalecenia diety łatwostrawnej, plasterki możesz pokroić w paski i wykorzystać w sałatce. Wrzuć do miski mix sałat, talarki czerwonej cebulki i inne ulubione warzywa, a także pokrojonego indyka. Całość skrop vinegretem na bazie oliwy, odrobiny musztardy, miodu, soku z cytryny i przypraw.
  • ·Jeśli możesz sięgnąć po ostrzejsze smaki – do marynowania wykorzystaj wędzoną albo ostrą paprykę oraz zgnieciony czosnek.

Przepis pochodzi z książki: „Nie daj się rakowi. Wsparcie żywieniowe w chorobie nowotworowej”.

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz