aneta_lifestyle blogi dolegliwości

Jak wrócić do żywych po chorobie?



Zima to pora roku, gdzie zachorowań na grypę i przeziębienie notuje się najwięcej. Jest to oczywiście spowodowane temperaturą, częstymi zmianami pogody oraz osłabieniem odporności.

Często w zimie nie jemy odpowiednich ilości warzyw i owoców przez co nie dostarczamy witamin i minerałów do orgazmu. Jeżeli już gorączka minie i zaczynamy do siebie dochodzić, warto zadbać o to aby choroba szybko nie powróciła. Jak tego dokonać?

  1. Jeżeli zażywasz antybiotyk to koniecznie należy dokończyć wszystkie dawki, które zalecił lekarz. Nie należy przerywać antybiotykoterapii nawet jeżeli objawy zaczęły ustępować. Należy również pamiętać o tym, aby zażywać osłonę nawet kilka dni po skończonym antybiotyku (według zaleceń lekarza lub zaleceń na ulotce)
  2. W przypadku jeśli zażywałeś antybiotyk, warto wspomóc swoją florę bakteryjną kefirami lub jogurtami naturalnymi. Zawierają szczepy bakterii, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania naszych jelit i układu pokarmowego.
  3. Pamiętaj również o tym aby zadbać o wzmocnienie odporności. Zawsze po chorobie nasza odporność jest mocno osłabiona. Wzmocnij ją, przez jedzenie kiszonek, czosnku, sporej ilości warzyw i owoców. Warto również po pewnym czasie zrobić badania krwi aby sprawdzić czy wszystko jest w porządku.
  4. Przy pobieraniu badań można również zbadać poziom witaminy D. To ona w dużej mierze odpowiada za naszą odporność j stan zdrowia.
  5. Jeśli możesz, pozostań w domu jeszcze przez kilka dni. W dzisiejszych czasach ciężko jest wziąć wolne jak się jest chorym, a co dopiero jak już czujesz się lepiej. Jednak pamiętaj. Organizm jest osłabiony i jeśli od razu wskoczysz na pełne obroty może się to skończyć tym, że ponownie wylądujesz w łóżku, ponieważ choroba wróci.
  6. Unikaj zaziębienia organizmu. Od razu po chorobie nie wchodzi w grę morsowanie, jazda na nartach lub przebywanie w zimnych pomieszczeniach.
  7. Codziennie rano wypijaj szklankę wody z cytryną i miodem. Nie dość, że dostarczysz odrobinę witamin i minerałów to jeszcze nawilżysz gardło i dostarczysz sobie z rana odrobinę energii.



I pamiętaj! Nie lecz się na własna rękę. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości lub jakieś objawy nie ustępują mimo standardowych leków i naturalnych terapii, należy bezwzględnie porozmawiać o tym z lekarzem, a nie szukać informacji na forach internetowych. Lekarz bierze odpowiedzialność za Twoje zdrowie – przypadkowe osoby z internetu nie!

aneta_lifestyle

Przez wiele lat trenowałam wyczynowo pływanie i stąd wzięła się moja pasja do sportu oraz zdrowego stylu życia. Ponadto jestem instruktorem pływania i na co dzień pracuję, ucząc i trenując innych. Wiem również jak bardzo ważne jest bezpieczeństwo w wodzie - jestem ratownikiem WOPR oraz studentką kierunku Ratownictwo Medyczne. Moim największym osiągnięciem jest pierwsze miejsce w Ogólnopolskich Zawodach Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym. Z zamiłowaniem prowadzę lifestylowe konto na Instagramie, w którym dzielę się swoimi zainteresowaniami, przepisami oraz zdjęciami z dnia codziennego. Kocham podróżować i odwiedzać nowe kraje. W wolnych chwilach uwielbiam spacerować, gotować i testować nowe przepisy.

Skomentuj

Zostaw komentarz