pielęgnacja porady

Sen dla urody – wszystko co musisz wiedzieć!



Dobrze regenerujący sen jest niezbędny, aby obudzić się wypoczętym i sprawnym. Ale czy dzięki niemu obudzisz się też ładniejsza? Okazuje się, że istnieje wiele korzyści z dostatecznego wysypiania się , do tego stopnie, iż niektórzy nazywają go „beauty sleep” (upiększającym snem): „Jest niezbędny do naprawy skóry”, dr Debra Jaliman, dermatolog z Nowego Jorku.

Chociaż niektórzy mogą uważać, że to tylko chwytliwa fraza, sen dla urody to naprawdę ważna rzecz, potwierdza dr Whitney Bowe, dermatolog z Nowego Jorku. „Kiedy śpimy, nasz hormon stresu (kortyzol) spada, a nasz hormon snu (melatonina) podnosi się. Nasze ciało i nasza skóra znajdują się wtedy w trybie naprawy.” Innymi słowy, noc daje naszej skórze szansę na regenerację po uszkodzeniach, których doznała w ciągu dnia.

Jeśli chcesz, aby Twoja skóra i włosy wyglądały młodziej i zdrowiej, zanim jeszcze zaczniesz codzienną rutynę piękności, oto wszystko, co musisz wiedzieć o dobrze przespanej poprzedniej nocy:

Jakie są zalety snu dla urody?

Jaśniejsze, niespuchnięte oczy

„Brak regenerującego snu może sprawić, że rano oczy zaczną wyglądać na opuchnięte. Dlaczego? Ponieważ gdy jesteś pod wpływem stresu, poziom kortyzolu wzrasta, a to zmienia równowagę soli w twoim ciele. To z kolei może prowadzić do zatrzymania wody – a więc obrzęków – mówi dr Bowe. Aby uzyskać mniej opuchnięte oczy, wypróbuj sztuczkę z dodatkową poduszką, aby pomóc w odprowadzaniu płynów! „Leżąc płasko, płyn może gromadzić się wokół oczu”, wyjaśnia dr n. Med. Elizabeth Tanzi, dermatolog z Waszyngtonu

Młodzieńcza, lśniąca skóra

Kiedy śpimy, nasza skóra jest zajęta naprawą uszkodzeń, które poniosła w ciągu dnia z promieniowania UV lub zanieczyszczeń. „Badania pokazują, że nowe komórki skóry rosną szybciej podczas snu”, mówi dr Bowe. „Skorzystaj z tego okresu regeneracji i odnowy skóry, oczyszczając ją przed snem i wybierając produkty, które zoptymalizują ten czas, aby obudzić się z zdrowszą skórą”.


Mniej zmarszczek i zmniejszone oznaki starzenia

Czas może płynąć, kiedy śpimy, ale w tym czasie zegar naszej skóry obraca się do tyłu. „Jeśli nic innego nie przekonało cię dotąd do pójścia spać na czas, pozwól, aby utrzymywanie młodej skóry było tym argumentem, który to zrobi”, zachęca dr Bowe. Aby upewnić się, że obudzisz się bez zmarszczek, zarówno dr Bowe, jak i dr Jesleen Ahluwalia, sugerują, abyś spała na plecach. „Powtarzające się naciski na skórę, powodujące gniecenie, mogą doprowadzić do powstania zmarszczek” – mówi dr Ahluwalia.

Większe korzyści z produktów do pielęgnacji skóry

„Głębsze warstwy skóry pracują w nocy, aby naprawić szkody spowodowane przez stresory środowiskowe, które napotykamy przez cały dzień. Twoja skóra pracuje również nad budową nowego kolagenu, który utrzymuje ją jędrną i gładką ”– wyjaśnia dr Bowe. „Dlatego powinnaś naprawdę strategicznie wybierać produkty na noc, aby zoptymalizować regenerację skóry w tych spokojnych, regenerujących godzinach!”

Zdrowe, mocniejsze i dłuższe włosy

Sen przyczynia się również do piękniejszych, mocniejszych włosów, „Sen jest potrzebny do prawidłowej syntezy białek włosów i może wpływać na hormony, co również ma wpływ na wzrost i wygląd włosów”, mówi dr Bowe.

Ile godzin potrzeba, by sen był efektywny?

Magiczna liczba to od siedmiu do ośmiu godzin odpoczynku na noc, ale dr Bowe przypomina nam, że liczy się nie tylko ilość snu, ale także jakość naszego wypoczynku. „Nie każdy sen jest równie regenerujący” – wyjaśnia dr Bowe. Sen REM zdarza się w pewnym momencie w środku nocy, więc zamiast naciskać przycisk drzemki w weekendy, dr Bowe sugeruje pójście wcześniej do łóżka i przebudzenie o tej samej porze każdego ranka.

Co pozbawia cię snu?

„Wyglądasz na zmęczoną.” Łatwo jest naszym przyjaciołom i kolegom stwierdzić, kiedy nie wyspaliśmy się. Dzieje się tak dzięki upiornym cieniom i ziemistej skórze. „Nasze ciało postrzega utratę snu lub brak snu dobrej jakości jako stres”, mówi dr Bowe. „Te sygnały stresowe nie tylko powodują wypryski, ale także zmniejszają zdolność skóry do zatrzymywania wilgoci i spowalniają regenerację komórek skóry”.


Co zastosować na twarz przed snem?

Płyn do mycia twarzy

Nie zmywanie makijażu pod koniec dnia może spowodować zatkanie porów, co może następnie prowadzić do wysypu trądzikowego. Dr Bowe zaleca „delikatny środek czyszczący o zrównoważonym pH, który nie odrze skóry ze zdrowych olejków i utrzyma lekko kwaśne środowisko, w którym bariera skórna może pozostać nienaruszona i zdrowa”.

Przeciwzmarszczkowy krem ​​na noc

Nigdy nie pomijaj kremu na noc lub serum. Te produkty działają lepiej podczas „cyklu naprawczego skóry”, który ma miejsce w nocy, mówi dr Jaliman. Przeciwzmarszczkowy krem ​​lub serum na noc z witaminą A lub retinolem przed snem pomoże przeciwdziałać drobnym zmarszczkom, mówi dr David Leffell, profesor dermatologii i chirurgii w Yale University School of Medicine.

Te składniki „są często dodawane do produktów do pielęgnacji skóry w celu odnowy cery, rozjaśnienia jej odcienia, zmniejszenia trądziku i zwiększenia produkcji kolagenu w skórze”, wyjaśnia dr Bowe. Alternatywnie, kwas hialuronowy zapobiega utracie wody, co pomaga wygładzić zmarszczki, potwierdza Francesca Fusco, M.D., dermatolog z Nowego Jorku. Nie zapomnij także o balsamie do ust i odżywce do rzęs!

Jedwabna poszewka na poduszkę i akcesoria do włosów

Zdecyduj się na jedwabną poszewkę na poduszkę pozbawioną negatywnego wpływu bawełny: „Jedwab jest łagodniejszy dla włosów – pomaga uniknąć splątania i łamania się” – mówi dr Ahluwalia. „Jest również lepszy dla skóry, ponieważ materiał łatwo się ślizga, zapobiega marszczeniu i zmarszczkom”. Trzymaj włosy z dala od twarzy podczas snu, owijając je jedwabnym szalikiem, sugeruje makijażystka z Chicago, Alle Connell. Dr Ahluwalia mówi, że wysoki, luźny koński ogon to świetny sposób na wygodny i bezpieczny dla skóry i włosów sen.

My chyba pójdziemy dzisiaj wcześniej spać, a Wy?

 

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz