fbpx
mity żywieniowe_baner
dolegliwości zdrowe ciało

Naturalne sposoby na bóle menstruacyjne cz. 1

Na wstępie od razu zaznaczam, że tekst skierowany jest również do Panów, nie tylko do Pań, więc Panowie, nie przewijajcie strony, przeczytajcie i dowiedzcie się, co zrobić, aby swojej kobiecie ulżyć w cierpieniach.



Nie każda kobieta cierpi podczas menstruacji, to fakt. Wszystko zależy od naszej anatomii, naszego trybu życia, stanu zdrowia, czynników będzie tyle, ile kobiet. Miesiączka jednak towarzyszy nam i towarzyszyć będzie. Jest nieodłączną częścią naszych żyć, a czasami wpływa również na życie naszych najbliższych.

Nie żyjemy już w czasach, w których okres miałby nas wykluczać z życia codziennego, ale jeśli pierwsze dni krwawienia są dla nas uciążliwe, a nie chcemy się faszerować aptecznymi środkami przeciwbólowymi, warto zastanowić się nad naturalnymi sposobami. Nasze babcie i prababcie wiedzą o czym mówią. Jeśli Wasze mają jakieś cenne rady – warto z nich skorzystać.

Przede wszystkim tryb życia podczas okresu należy dostosować do siebie i tylko i wyłącznie do siebie. Jedne kobiety działają, jak gdyby nigdy nic, inne będą potrzebowały „świętego spokoju”. Poniżej znajdziecie zbiór pomysłów, jak poradzić sobie z bólem bez użycia leków działających przeciwbólowo i rozkurczowo. Większość z nich wymaga przygotowania lub regularnego stosowania, warto o tym pamiętać także przed miesiączkowaniem.

Omega-3 – tych kwasów chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Nienasycone kwasy tłuszczowe znajdziemy w rybach i skorupiakach, olejach, orzechach, pestkach i zielonych warzywach. Pomijając fakt, że dieta człowieka w ogóle powinna być bogata w tego typu produkty, podczas okresu należy zwrócić na to szczególną uwagę. Podczas miesiączkowania nienasycone kwasy tłuszczowe będą hamowały produkcję prostaglandyny odpowiedzialnej za skurcze mięśni.

D3 – warto zbadać sobie poziom tej witaminy w organizmie. Jej niedobór może powodować falę objawów, jednak w kwestii okresu najczęściej niedobór sygnalizuje nasilenie bólów menstruacyjnych. Witamina D3 będzie miała podobne działanie do kwasów omega-3 – spowoduje, że nie dojdzie do nadmiernej produkcji prostaglandyny. Wobec czego, podczas okresu, nawet jeśli jej poziom mamy w normie, warto ją dodatkowo suplementować.



Ćwiczenia – to jest dość sporna kwestia. Aktywność fizyczna nie przysłuży się każdej kobiecie. Najczęściej rodzaj aktywności należy dostosować do samopoczucia i ogólnego trybu życia. Jeśli prowadzimy raczej siedzący tryb, nagły wzrost aktywności fizycznej podczas okresu może skończyć się boleśnie. Zalecane są lekkie ćwiczenia rozciągające, joga (jednak nie wszystkie asany), ćwiczenia na piłce, pływanie (szczególnie żabką) lub po prostu zwykła gimnastyka.

Nawadnianie – niezwykle ważne podczas okresu głównie dlatego, że objawy odwodnienia mogą podczas menstruacji nasilać się. Wiele kobiet miesiączkując ma zawroty głowy, bóle głowy, mdłości – odpowiednia ilość dobrych płynów może temu zapobiec, albo skutecznie zmniejszyć ich nasilenie. Dobrym sposobem będzie codzienne picie ziół, ale o nich w drugiej części – Naturalne sposoby na bóle menstruacyjne cz. 2.

 

Victoria Kozaczkiewicz

Jestem krytykiem i dziennikarzem z wykształcenia, z zawodu redaktorem, copywriterem z zamiłowania do słów. Wolne chwile spędzam w kuchni, social mediach i... w terenie. Jeśli nie siedzę przy komputerze, a w domu nie unosi się zapach świeżej zupy i pieczonego kurczaka, z pewnością można znaleźć mnie w lesie przykrytą warstwą liści, bo pasjonuje mnie birdwatching i fotografia przyrodnicza.

Skomentuj

Zostaw komentarz