fbpx
dolegliwości zdrowe ciało

Jak radzić sobie z migreną w pracy?



Migrena może być naprawdę uciążliwym problemem. W momencie, gdy dopada nas w domu, w czasie wolnym, możemy zgasić światło lub zaciągnąć roletę i pójść do łóżka. Problem pojawia się, gdy nagły ból dotyka nas pracy, podczas wykonywania obowiązków. Ból głowy może znacząco utrudnić realizację powierzonych zadań, a czasem wręcz uniemożliwić codzienne funkcjonowanie. Jak zatem radzić sobie, gdy w godzinach pracy dopada nas migrena?



1. Porozmawiaj ze swoim przełożonym

Rozmowy z przełożonymi bywają trudne. Wszystko zależy od tego, jak dobrze dogadujesz się ze swoim szefem. Niemniej, niezależnie od waszych relacji, twój przełożony powinien wiedzieć, że masz problem, który utrudnia ci pracę. W rozmowie przedstaw sprawę jasno, powiedz jak często zdarzają ci się napady migreny i w jaki sposób wpływają one na twoja pracę. Podkreśl, że nie mówisz tego, aby domagać się taryfy ulgowej i że mimo trudności będziesz się przykładać do swoich obowiązków. Przełożony powinien natomiast wiedzieć, że w niektóre dni możesz mieć problemy z pracą na pełnych obrotach, a nawet, w skrajnych sytuacjach, będziesz musiał wyjść wcześniej do domu.



2. Zwerbuj sojusznika

Powiedz o swoim problemie zaufanej osobie w pracy. W razie napadu bólu będziesz mieć w niej wsparcie. Jeśli będzie taka możliwość, pomoże ci ona też w ogarnięciu twoich obowiązków. To ważne, aby ktoś z twoich kolegów wiedział, że prośba o pomoc nie wynika z niechęci do wykonywania obowiązków czy lenistwa.

3. Zaopatrz się w środki przeciwbólowe

Miej przy sobie leki, które najskuteczniej pomagają ci w walce z migreną. Również w miejscu pracy przechowuj środki uśmierzające ból. W ten sposób nie tylko zawsze będziesz mieć dostęp do leków, ale także unikniesz stresu związanego z poczuciem bezradności w przypadku napadu migreny.



4. Kontroluj czynniki wywołujące napad bólu

Jasne światła, głośne dźwięki i mocne zapachy mogą wywołać silną migrenę. Jeśli masz taką możliwość, zminimalizuj wszelkie wyzwalacze bólu w środowisku pracy.

  • Przyciemnij światła. Zmniejsz jasność monitora komputera, zainstaluj ekran przeciwodblaskowy i przyciemnij górne światła w pomieszczeniu.
  • Zmniejsz głośność. W pomieszczeniu takim jak biuro, możesz zrobić to po prostu zamykając drzwi. W skrajnych sytuacjach rozważ też używanie stoperów do uszu.
  • Unikaj silnych zapachów. Jeśli ktoś w twoim środowisku lubi używać perfum o intensywnym zapachu, spróbuj z nim na ten temat porozmawiać.
  • Uzyskaj większą ergonomię. Ustaw monitor komputerowy i krzesło, aby zmaksymalizować komfort i zminimalizować zmęczenie oczu. Zła postawa może powodować napięcie w twoim ciele i wywołać migrenę.



5. Zrób przerwę w pracy

Jeśli ból dopadł cię w miejscu pracy, zrób sobie około 20-minutową przerwę. Najlepiej w takim przypadku znaleźć cichy, zaciemniony kąt, z dala od komputera. Weź leki przeciwbólowe i staraj się wyciszyć. Po ustąpieniu bólu możesz wrócić do swoich zajęć.

6. Idź do domu

Nie zawsze się da, ale jeśli masz taką możliwość, wyjdź wcześniej do domu. Ból bywa tak paraliżujący, że niektórzy nie są w stanie normalnie funkcjonować. W takim przypadku ich obecność w miejscu pracy będzie bezproduktywna. W zaciszu domu natomiast, szybciej można dojść do siebie.



Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz