fbpx
mity żywieniowe_baner
trening zdrowe ciało

Które ćwiczenia spalają najwięcej kalorii?



Pewnie wielu z nas zastanawia się, jakie ćwiczenia pomogą mu w zgubieniu zbędnych kilogramów. Nie ulega wątpliwości, że im bardziej intensywny trening, tym więcej kalorii spalimy. Niemniej, nie oznacza to, że musimy wykonywać skomplikowane ćwiczenia lub spędzać całe godziny na siłowni. Zobacz, dzięki jakim którym ćwiczeniom możesz spalić najwięcej kalorii.

Bieganie

Bieganie, zwłaszcza o wysokiej intensywności przez dłuższy czas, jest jednym z najbardziej intensywnych ćwiczeń i spala więcej kalorii niż niektóre inne rutyny.

W trakcie biegania spalamy średnio 60 kcal na 1 kilometr. Trzeba jednak zaznaczyć, że im szybciej biegniemy, tym więcej kalorii spalamy.

Skakanka

Skakanka oferuje podobne korzyści podczas ćwiczeń, jak bieganie, a także kultywuje równowagę i koordynację.

W ciągu 30 minut ćwiczeń na skakance możesz spalić około 300 kalorii/

Aby uniknąć nudy, możesz spróbować zmienić prędkość i styl, skacząc na jednej nodze lub zwalniać i przyspieszać podczas treningu. Warto spróbować ćwiczeń przy muzyce.

Pływanie

Pływanie może być ćwiczeniem o dużej intensywności, ale jest łatwiejsze dla stawów niż bieganie i skakanie na skakance. Może również czuć się bardziej komfortowo dla osób, które nie lubią się rozgrzewać lub pocić.

Pływanie pozwala spalić aż 200 do 450 kalorii w ciągu 30 minutowego treningu. Szybkie pływanie maksymalizuje spalanie kalorii. W przypadku wolniejszych ćwiczeń w wodzie, liczba spalonych kalorii będzie znacznie mniejsza.



Jazda na rowerze

Spokojna podróż po płaskim podjeździe nie spali wielu kalorii, ale intensywna jazda na rowerze, czy to na rowerze stacjonarnym, czy podczas pokonywania wzniesień na świeżym powietrzu, może wzmocnić dolne partie ciała i spalić mnóstwo kalorii.

Jazda przez godzinę z prędkością 20km/h pozwala spalić około 400 kcal.

Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT)

HIIT wykorzystuje połączenie intensywnych ćwiczeń aerobowych i ćwiczeń o niskiej intensywności lub ćwiczeń beztlenowych. W rezultacie może pomóc spalić więcej kalorii.

Niektóre badania sugerują, że trening interwałowy kontynuuje spalanie kalorii, utrzymując wyższy metabolizm nawet po zakończeniu treningu.

Dzięki HIIT wzrasta również  zapotrzebowanie organizmu na tlen, co powoduje spalanie większej ilości kalorii. Możliwe jest włączenie treningu interwałowego do niemal każdego ćwiczenia.

Chcesz spróbować? oto kilka wskazówek:

  • Wykonuj typowy trening, ale włączaj krótkie serie ćwiczeń przy maksymalnych możliwościach. Na przykład biegnij sprintem przez 30–60 sekund co 3 minuty.
  • Dodaj trening siłowy do ćwiczeń aerobowych. Na przykład zrób sobie 1-minutową przerwę od roweru stacjonarnego, aby co kilka minut robić przysiady lub podnosić ciężary.
  • Przepłyń jedną długość basenu tak szybko, jak to możliwe, a następnie popłyń z powrotem w spokojnym tempie. Powtórz 10-15 razy.

Czynniki wpływające na spalanie kalorii

Każdy z nas spala kalorie w różnym tempie. Na tę stawkę wpływa kilka czynników, w tym:

  • Waga: Im więcej ważysz, tym więcej energii potrzebuje twoje ciało. W rezultacie osoby o większej masie ciała spalają więcej kalorii niż te o mniejszej.
  • Intensywność ćwiczeń: im bardziej intensywna jest aktywność, tym więcej kalorii spalasz. Najbardziej intensywne czynności podnoszą tętno do tego stopnia, że nawet ​​rozmowa staje się trudna lub niemożliwa.
  • Czas trwania ćwiczeń: Dłuższe ćwiczenia spalają więcej kalorii. 30-sekundowy sprint może być bardziej intensywny, ale spali mniej kalorii niż długotrwały 30-minutowy trening o mniejszej intensywności.
  • Masa mięśniowa: Mięśnie wymagają więcej energii niż tłuszcz do utrzymania i dlatego spalają więcej kalorii. Z tego powodu, gdy osoba buduje więcej mięśni, spala więcej kalorii — nawet podczas odpoczynku.



Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz