fbpx
mity żywieniowe_baner
porady zdrowa kuchnia

Zamienniki niezdrowego jedzenia

zamienniki niezdrowego jedzenia

Ile razy zdarzyło się nam, że mieliśmy ochotę na coś słodkiego lub niezdrowego, ale nie chcieliśmy nawet jednorazowo rezygnować ze swojej diety? Myślę, że niektórzy mają tak bardzo często, a nawet codziennie. Oczywiście to nic złego! Musimy sobie tylko zdać sprawę z tego, że nie trzeba rezygnować z przyjemności na rzecz naszego zdrowia lub figury. Więc jak sobie z tym poradzić?

 

Rozwiązanie jest bardzo proste! Wystarczy poszukać zdrowych zamienników i przepisów. Poniżej podam Wam dwa przykłady, jak zamienić popularne przekąski na zdrowszą wersję. Oto dwa moje zamienniki niezdrowego jedzenia:



 

Frytki  (jedna duża porcja)

 

Składniki:
Ziemniaki
Olej
Ulubione przyprawy

Przepis:
3 duże ziemniaki obieramy ze skórki i kroimy na kształt frytek.
Później dokładnie płuczemy na sitku w zimnej wodzie i osuszamy w ręczniku papierowym! Ten etap jest bardzo ważny, ponieważ nada to frytkom chrupkości.
Następnie pokrojone ziemniaki wykładamy  na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, polewamy trzema łyżkami oleju i dodajemy ulubione przyprawy na przykład: słodka papryka, rozmaryn, oregano, bazylia i zioła prowansalskie.
Mieszamy frytki, żeby olej i zioła się wymieszały. Pieczemy 35 min na 180 stopniach- do uzyskania złotego koloru.
Oczywiście pamietajmy, że każdy piekarnik jest inny i należy je obserwować. Gotowe do zjedzenia są wtedy, gdy mają złoty kolor.



Lody czekoladowo- orzechowe

Składniki:
2 średniej wielkości banany
Miód
Kakao
Orzechy

Przepis:
Pokrojone na kawałki banany zamrażamy co najmniej na 3 godziny. Po upływie tego czasu wyjmujemy je z zamrażarki i odczekujemy 5 min. Wrzucamy do blendera i miksujemy je do uzyskania jednolitego musu. Dodajemy miód, kakao i ulubione, pokrojone w drobną kostkę  orzechy. Przekładamy do pucharków i gotowe!

Nie polecam zamieniać kolejności tzn: żeby świeże banany zmiksować z dodatkami i zamrozić. Konsystencja nie będzie taka, gładka i kremowa. Trzymajmy się przepisu 🙂

 

Mam nadzieję, że te dwa proste przepisy pozwolą Wam częściej zajadać się smakołykami bez wyrzutów sumienia, oraz większej liczby na wadze. Pamiętajmy jednak o tym, że każdy posiłek ma określoną liczbę kalorii i nie należy popadać ze skrajności w skrajność.

 

Na naszej stronie znajduje się wiele innych pomysłów na zdrowe wersje znanych potraw. Wybróbujcie np.:

Pieczone chipsy z jarmużu

Burgery buraczane

Zdrowe słodycze

Fit-popcorn z kalafiora

Dyniowe burgery bez mięsa

Orzechowo-kakaowe pralinki bez cukru

Piernik czekoladowo-gryczany

Zdrowsza wersja tradycyjnych pierniczków

 

A jakie są Wasze zamienniki niezdrowego jedzenia? Podzielcie z nami w komentarzach na stronie lub na FB.

aneta_lifestyle

Przez wiele lat trenowałam wyczynowo pływanie i stąd wzięła się moja pasja do sportu oraz zdrowego stylu życia. Ponadto jestem instruktorem pływania i na co dzień pracuję, ucząc i trenując innych. Wiem również jak bardzo ważne jest bezpieczeństwo w wodzie - jestem ratownikiem WOPR oraz studentką kierunku Ratownictwo Medyczne. Moim największym osiągnięciem jest pierwsze miejsce w Ogólnopolskich Zawodach Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym. Z zamiłowaniem prowadzę lifestylowe konto na Instagramie, w którym dzielę się swoimi zainteresowaniami, przepisami oraz zdjęciami z dnia codziennego. Kocham podróżować i odwiedzać nowe kraje. W wolnych chwilach uwielbiam spacerować, gotować i testować nowe przepisy.

Skomentuj

Zostaw komentarz