fbpx
mity żywieniowe_baner
przepisy zdrowa kuchnia

Bataty zapiekane z hummusem i jarmużem



Składniki:

  • batat – 1 duży
  • jarmuż – 100 g
  • hummus naturalny – 100 g
  • oliwa o smaku chili – 1 łyżeczka
  • sól – 1 szczypta
  • pieprz czarny – 1 szczypta



Sposób przyrządzenia:

Krok 1: Rozgrzej piekarnik do 200°C. Bataty dokładnie wyszoruj i przekrój na pół. Wewnętrzne części połówek nakłuj widelcem, posyp solą i pieprzem, ułóż w naczyniu żaroodpornym i piecz do miękkości (około 40 minut).

Krok 2: Jarmuż porwij na mniejsze kawałki, odrzucając zgrubiałe łodygi, skrop oliwą, posyp odrobiną soli, wyłóż na płaską blaszkę wyłożona papierem do pieczenia i włóż do piekarnika na ostatnie 10 minut pieczenia batatów. Uważaj, by jarmuż się nie spalił. Gdy zacznie szybko ciemnieć, wyciągnij blachę z piekarnika. Ma pozostać lekko zielony i chrupki.

Krok 3:

Upieczone bataty smaruj hummusem i posyp jarmużem.

Przepis pochodzi z książki S.O.S. dla tarczycy. Dieta w Hashimoto Anny Kowalczyk i Tomasza Antoniszyna



Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz