fbpx
mity żywieniowe_baner
zaburzenia zdrowy umysł

Jak walczyć z lękiem?

Lęk jest jednym z najczęstszych problemów związanych ze zdrowiem psychicznym. Presja, społeczeństwa, stres, nerwowa atmosfera nie sprzyja naszej psychice. lęk może też być związany z innymi stanami chorobowymi, takimi jak np. niedoczynność tarczycy. Niezależnie od przyczyny, możesz wspomóc zwalczanie stanów lękowych poprzez stosowanie naturalnych środków. Pamiętaj jednak, iż niektóre z nich mogą wpłynąć także na zdrowie twojego organizmu. dlatego zanim podejmiesz jakiekolwiek działania, skonsultuj się z lekarzem. Zwróć także uwagę na to, że wskazane tu metody stanowią wsparcie innych kuracji, a nie samą metodę leczenia. Jeśli bierzesz leki, nie odstawiaj ich samowolnie!



1. Aktywność fizyczna

Ćwiczenia są świetnym sposobem na zredukowanie nadmiaru energii, który powoduje złe samopoczucie psychiczne. Mogą przyczynić się do zniwelowaniu stresu i pomagają oderwać myśli od problemów.

2. Medytacja

Medytacja może pomóc spowolnić gonitwę myśli, ułatwiając radzenie sobie ze stresem i niepokojem. Pomocny może być szeroki zakres stylów medytacji, w tym uważność i medytacja podczas jogi.



3. Ćwiczenia relaksacyjne

Niektórzy z nas nieświadomie napinają mięśnie i zaciskają szczękę w odpowiedzi na niepokój. Pomocne mogą być progresywne ćwiczenia relaksacyjne.

Spróbuj leżeć w wygodnej pozycji i powoli zaciskaj i rozluźniaj każdą grupę mięśni, zaczynając od palców u nóg, a kończąc na barkach i szczęce. Takie ćwiczenia mogą pomóc ci się rozluźnić i odstresować.

4. Pisanie

Znalezienie sposobu na wyrażenie lęku może sprawić, że będzie on łatwiejszy do opanowania. Okazuje się, że dziennikarstwo i inne formy pisania mogą pomóc ludziom lepiej radzić sobie z lękiem. Ta metoda daje możliwość spokojnego przepracowania swoich problemów. Przelanie myśli na papier przyczynić się do lepszego samopoczucia psychicznego. Metoda ta może być szczególnie skuteczna w przypadku nastolatek, które nie chcą dzielić się swoimi problemami z bardziej doświadczonymi, dorosłymi osobami.



5. Spędzanie czasu ze zwierzętami

Zwierzęta oferują towarzystwo, miłość i wsparcie. Uważa się, że zwierzęta domowe mogą być korzystne dla osób z różnymi problemami ze zdrowiem psychicznym, w tym z lękiem.

Podczas gdy wiele osób woli koty, psy i inne małe ssaki, alergicy będą zadowoleni, gdy dowiedzą się, że zwierzę nie musi być futrzane, aby zapewnić wsparcie.

Przebywanie ze zwierzętami może być korzystne dla osób starszych, którym nierzadko doskwiera samotność.

6. Herbaty ziołowe

Wiele herbat ziołowych pomoże złagodzić niepokój i złagodzić sen.

Niektóre osoby uważają, że proces parzenia i picia herbaty działa kojąco, ale niektóre herbaty mogą mieć bardziej bezpośredni wpływ na mózg, co powoduje zmniejszenie niepokoju.



7. Strategie zarządzania czasem

Wielu z nas odczuwa niepokój niepokój, jeśli ma zbyt wiele zobowiązań. Mogą to być czynności związane z rodziną, pracą i zdrowiem. Posiadanie planu na niezbędne działanie może pomóc powstrzymać ten niepokój.

Skuteczne strategie zarządzania czasem mogą pomóc nam skupić się na jednym zadaniu na raz. Pomocne okazują się planery oparte na książkach i kalendarze online, a także oparcie się pokusie wykonywania wielu zadań jednocześnie.

Warto zwrócić też uwagę, że podzielenie dużego projektu na mniejsze, łatwiejsze do wykonania segmenty, może przyczynić się do redukcji stresu związanego z nadmiarem obowiązków.



 

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz