fbpx
mity żywieniowe_baner
przepisy zdrowa kuchnia

Jabłko pieczone z orzechami

Składniki

• 2 duże jabłka
• 1 łyżka płynnego oleju kokosowego nierafinowany (i trochę do posmarowania)
• duża szczypta cynamonu cejlońskiego
• 2 łyżki posiekanych orzechów włoskich

Wykonanie

1. Rozgrzej piekarnik do 170 stopni.
2. Dno żaroodpornego naczynia wysmaruj cienko olejem kokosowym.
3. Wytnij z jabłek gniazda nasienne i pokrój owoce w ćwiartki, a każdą z nich na plasterki (skórkę zostaw).
4. Poukładaj plasterki w naczyniu, mogą na siebie nachodzić.
5. Skrop olejem, obsyp cynamonem.
6. Piecz 10 minut, posyp orzechami i potrzymaj jeszcze kolejne 10 minut w piekarniku.
7. Wyjmij, poczekaj, aż lekko ostygną.

Przepis pochodzi z książki Nie czas na wymówki. Zdrowe odżywianie dla zabieganych Mileny Nosek

Milena Nosek

dietetyk, absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Wykładowca Wyższej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie, dietetyk Polskiego Baletu Narodowego. Entuzjastka podróży, teatru i tańca. Admiratorka kuchni śródziemnomorskiej. Autorka książki "Otyłość brzuszna".

Skomentuj

Zostaw komentarz