fbpx
mity żywieniowe_baner
porady

Wiosenne przebudzenie

Przełom wiosenno-zimowy to jeden z trudniejszych okresów dla naszego organizmu. Jesteśmy rozdrażnieni, zmęczeni, nie mamy chęci do życia. Pomimo tego, że dni są coraz dłuższe nie jesteśmy w stanie ich wykorzystać w 100%



Przełom wiosenno-zimowy to jeden z trudniejszych okresów dla naszego organizmu. Jesteśmy rozdrażnieni, zmęczeni, nie mamy chęci do życia. Pomimo tego, że dni są coraz dłuższe nie jesteśmy w stanie ich wykorzystać w 100%.

Rodzi się pytanie dlaczego tak się dzieje? Odpowiedź jest bardzo prosta.  Chodzimy spać wcześniej, jesteśmy osłabieni po zimowych chorobach, nie dbamy tak bardzo o swoją dietę i niestety nie mamy aż tak wielu możliwości zażywania świeżego powietrza.

Jak zatem obudzić swój organizm i zarazem sprawić, że wiosenne dni wykorzystamy znacznie lepiej? Skorzystaj z  5 rad, które nie tylko poprawią Twoje samopoczucie, ale również pomogą w oczyszczeniu organizmu.

1) Rozpocznij dzień od szklanki wody z cytryną – to połączenie sprawi, że nie tylko nawodnisz organizm z samego rana, ale rozkręcisz swój metabolizm. Cytryna pobudza żołądek do większej produkcji soku trawiennego a woda pomoże Twojemu organizmowi od samego rana prawidłowo funkcjonować.

2) Zażywaj świeżego powietrza – każdego dnia poświęć 30 min na spacer, gry i zabawy na świeżym powietrzu a nie pożałujesz, Rower, piłka, bieganie a nawet spokojny spacer… cokolwiek byś nie robił, każda aktywność fizyczna jest dobra. Jeżeli myślisz, że bekiesz tylko bardziej zmęczony to się mylisz! Ćwiczenia na świeżym powietrzu rozbudzą mięśnie, poprawią apetyt, usprawnią funkcjonowanie mózgu a efektem ubocznym będzie zgrabniejsza sylwetka!

3) Pij zielone koktajle – nie dość że dostarczysz swojemu organizmowi ogromną ilość witamin, to stworzysz przepyszne drugie śniadanie lub deser. Masz nieokreśloną możliwość kombinacji składników, co sprawi, że koktajle Ci się nigdy nie znudzą!

4) Zadbaj o regularność posiłków –  poprawi to metabolizm i zapobiegnie przejadaniu się lub zapominaniu o posiłkach.  Oczywiście Nikt nie mówi, abyś zawsze jadał posiłki dokładnie o tej samej godzinie, co do minuty . Jeżeli tylko masz taką możliwość to postaraj się aby przerwy pomiędzy posiłkami  nie były zbyt długie. Najbardziej optymalny czas pomiędzy spożywanymi posiłkami wynosi 3- 3,5h

5) Jedz więcej warzyw i owoców – Na wiosnę wszystko budzi się do życia. Na targach i w sklepach pojawia się coraz więcej świeżych warzyw.  Wykorzystuj je do każdego posiłku.  Świeża sałatka warzywna lub owocowa to idealny pomysł na drugie śniadanie lub deser.

Te kilka drobnych rad nie sprawi, że Twój dzień obróci się do góry nogami. To tylko szczegóły, na które każdy z nas może sobie  pozwolić, jeżeli tylko dobrze zagospodaruje czas. Pozwoli to obudzić się wypoczętym oraz z uśmiechem na twarzy. Dzięki temu będziemy mogli efektywniej wykorzystać każdy dzień a okres zimowo-wiosenny nie będzie taki straszny.

aneta_lifestyle

Przez wiele lat trenowałam wyczynowo pływanie i stąd wzięła się moja pasja do sportu oraz zdrowego stylu życia. Ponadto jestem instruktorem pływania i na co dzień pracuję, ucząc i trenując innych. Wiem również jak bardzo ważne jest bezpieczeństwo w wodzie - jestem ratownikiem WOPR oraz studentką kierunku Ratownictwo Medyczne. Moim największym osiągnięciem jest pierwsze miejsce w Ogólnopolskich Zawodach Uczelni Wyższych w Ratownictwie Medycznym. Z zamiłowaniem prowadzę lifestylowe konto na Instagramie, w którym dzielę się swoimi zainteresowaniami, przepisami oraz zdjęciami z dnia codziennego. Kocham podróżować i odwiedzać nowe kraje. W wolnych chwilach uwielbiam spacerować, gotować i testować nowe przepisy.

Skomentuj

Zostaw komentarz