fbpx
mity żywieniowe_baner
diety porady

Najlepsze pokarmy na obniżenie ciśnienia

Jedzenie zdjęcie utworzone przez jcomp - pl.freepik.com



Nadciśnienie tętnicze jest niezwykle groźne dla zdrowia. Nieleczone może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak chociażby zawał serca. Nadciśnienie leczone jest głównie za pomocą leków, jednak istnieją również naturalne sposoby sprzyjające obniżeniu zbyt wysokiego ciśnienie krwi. Jednym z nich jest oczywiście odpowiednia dieta. Sprawdź, jakie pokarmy będą dobre na obniżenie ciśnienia.

Owoce cytrusowe

Owoce cytrusowe, w tym grejpfruty, pomarańcze i cytryny, mogą mieć silne działanie obniżające ciśnienie krwi. Są naładowane witaminami, minerałami i związkami roślinnymi, które mogą pomóc w utrzymaniu zdrowego serca poprzez zmniejszenie czynników ryzyka chorób serca, takich jak wysokie ciśnienie krwi.

Łosoś i inne tłuste ryby

Tłuste ryby są doskonałym źródłem tłuszczów omega-3, które mają znaczące korzyści dla zdrowia serca. Tłuszcze te mogą pomóc obniżyć poziom ciśnienia krwi poprzez zmniejszenie stanu zapalnego i zmniejszenie poziomu związków zwężających naczynia krwionośne zwanych oksylipinami.

Pestki dyni

Nasiona dyni mogą być małe, ale mają ogromne znaczenie, jeśli chodzi o wartości odżywcze. Są skoncentrowanym źródłem składników odżywczych ważnych dla kontroli ciśnienia krwi, w tym magnezu, potasu i argininy, aminokwasu potrzebnego do produkcji tlenku azotu, który jest niezbędny do rozluźnienia naczyń krwionośnych i obniżenia ciśnienia krwi.



Fasola i soczewica

Fasola i soczewica są bogate w składniki odżywcze, takie jak błonnik, magnez i potas, które pomagają regulować ciśnienie krwi. Liczne badania wykazały, że spożywanie fasoli i soczewicy może pomóc w obniżeniu wysokiego ciśnienia krwi.

Jagody

Owoce te wiążą się z wieloma imponującymi korzyściami zdrowotnymi, w tym ich potencjałem zmniejszania czynników ryzyka chorób serca, takich jak wysokie ciśnienie krwi. Jagody są bogatym źródłem przeciwutleniaczy, w tym antocyjanów, które są pigmentami nadającymi jagodom żywy kolor.

Wykazano, że antocyjany zwiększają poziom tlenku azotu we krwi i zmniejszają wytwarzanie cząsteczek ograniczających naczynia krwionośne, co może pomóc w obniżeniu poziomu ciśnienia krwi. Jednak potrzebne są dalsze badania na ludziach, aby potwierdzić te potencjalne mechanizmy.

Pistacje

Pokarmy na obniżenie ciśnienia obejmują także pistacje. Są one bardzo pożywne, a ich spożycie wiąże się z prawidłowym poziomem ciśnienia krwi. Zawierają wiele składników odżywczych niezbędnych dla zdrowia serca i regulacji ciśnienia krwi, w tym potasu.



Marchew

Chrupiąca, słodka i pożywna marchewka jest podstawowym warzywem w diecie wielu ludzi. Marchew jest bogata w związki fenolowe, takie jak kwas chlorogenowy, p- kumarowy i kawowy. Pomagają one rozluźnić naczynia krwionośne i zmniejszyć stan zapalny, co może pomóc obniżyć poziom ciśnienia krwi.

Seler

Seler to popularne warzywo, które może mieć pozytywny wpływ na ciśnienie krwi. Zawiera związki zwane ftalidami, które mogą pomóc rozluźnić naczynia krwionośne i obniżyć ciśnienie krwi.

Pomidory

Pomidory i produkty z pomidorów są bogate w wiele składników odżywczych, w tym w potas i likopen – barwnik karotenoidowy. Likopen jest związany z korzystnym wpływem na zdrowie serca. Spożywanie pokarmów bogatych w ten składnik odżywczy, takich jak produkty z pomidorów, może pomóc zmniejszyć czynniki ryzyka chorób serca.



Brokuły

Brokuły mają wiele właściwości zdrowotnych, w tym zdrowia układu krążenia. Na przykład dodanie tego warzywa z rodziny krzyżowych do diety może być sprytnym sposobem na obniżenie ciśnienia krwi.

Brokuły są naładowane flawonoidowymi przeciwutleniaczami, które mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi poprzez poprawę funkcji naczyń krwionośnych i zwiększenie poziomu tlenku azotu w organizmie.

Buraki

Buraki i zielone buraki są wyjątkowo pożywne, a ich spożywanie może pomóc w utrzymaniu prawidłowego poziomu ciśnienia krwi. Są bogate w azotany, które pomagają rozluźnić naczynia krwionośne i mogą obniżać ciśnienie krwi.

Szpinak

Podobnie tak jak buraki, szpinak jest bogaty w azotany. Zawiera również przeciwutleniacze, potas, wapń i magnez, co czyni go doskonałym wyborem dla osób z wysokim ciśnieniem krwi.

Poznaj inne naturalne sposoby na obniżenie ciśnienia krwi!



Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz