fbpx
mity żywieniowe_baner
terapie zdrowy umysł

Zaopiekuj się sobą. To nie jest egoizm!

Kawa zdjęcie utworzone przez diana.grytsku - pl.freepik.com



Poświęć chwilę, aby pomyśleć o tym, jak traktujesz siebie, gdy popełniasz błąd lub nie osiągasz celu. Jeśli masz tendencję do bicia się, gdy coś idzie nie tak, jak większość ludzi, możesz użyć w swoim życiu trochę więcej współczucia dla siebie.

Wybaczanie sobie i dbanie o siebie wydają się mieć same w sobie korzyści. Silne współczucie dla samego siebie może nawet przygotować grunt pod lepsze zdrowie, relacje i ogólne samopoczucie. Jak dotąd badania ujawniły szereg korzyści płynących ze współczucia wobec siebie i samoopieki. Niższy poziom lęku i depresji zaobserwowano u osób o wyższym współczuciu wobec siebie. Osoby współczujące siebie rozpoznają, kiedy cierpią i są dla siebie dobrzy, obniżając w ten sposób własny poziom związanego z nimi lęku i depresji.

Naucz się zrozumienia dla samego siebie i samoopieki! To nie ma nic wspólnego z egoizmem!

Jak zaopiekować się samym sobą?

Dla niektórych samoopieka i zrozumienie samego siebie jest czymś naturalnym. Nie każdy jednak potrafi w ten sposób zadbać o swoje zdrowie psychiczne. Na szczęście jest to umiejętność, której można się nauczyć. Zaproponowano kilka metod i opracowywane są programy szkoleniowe, aby pomóc ludziom odkryć i pielęgnować ich własne współczucie.

Oto cztery sposoby, aby szybko wzmocnić swoje umiejętności współczucia:

  • Pociesz swoje ciało.  Zjedz coś zdrowego. Połóż się i odpocznij. Masuj własną szyję, stopy lub dłonie. Iść na spacer. Wszystko, co możesz zrobić, aby poprawić swoje fizyczne samopoczucie, daje ci dozę współczucia dla siebie.
  • Napisz do siebie list.  Pomyśl o sytuacji, która sprawiła, że ​​poczułeś ból (zerwanie z kochankiem, utrata pracy, źle odebrana prezentacja). Napisz do siebie list opisujący sytuację, ale nie obwiniając nikogo — w tym siebie. Użyj tego ćwiczenia, aby pielęgnować swoje uczucia.
  • Daj sobie zachętęPomyśl, co powiedziałbyś dobremu przyjacielowi, gdyby znalazł się w trudnej lub stresującej sytuacji. Następnie, kiedy znajdziesz się w takiej sytuacji, skieruj te współczujące odpowiedzi do siebie.
  • Ćwicz uważność.  Nawet szybkie ćwiczenie, takie jak kilkuminutowa medytacja, może być świetnym sposobem na pielęgnowanie i akceptację siebie, gdy odczuwamy ból.

Pamiętaj, jeśli nie zadbasz o siebie, nikt inny tego za ciebie nie zrobi!



 

Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

Skomentuj

Zostaw komentarz