fbpx
mity żywieniowe_baner
porady trening

Joga na odchudzanie. To nie tylko spalanie kalorii!

Kobieta zdjęcie utworzone przez frimufilms - pl.freepik.com



Czasem pomimo starań, mamy problem ze zrzuceniem nadprogramowych kilogramów. Dzieje się tak, gdyż nadwaga jest złożonym problemem, na który wpływ ma wiele czynników. Rodzinna historia nadwagi i otyłości może zwiększyć prawdopodobieństwo, że będziesz mieć te same problemy z kontrolowaniem swojej wagi. Dieta bogata w wysoko przetworzoną żywność, cukier i tłuszcz oraz siedzący tryb życia również przyczyniają się do przybierania na wadze. Stres i zmagania ze zdrowiem psychicznym, w tym leki stosowane w leczeniu niektórych schorzeń psychicznych, zły sen i zmiany hormonalne, to czynniki, które dodatkowo przyczyniają się do przybierania na wadze. Istnieje wiele sposobów na walkę z nadwagą. jednym z nich jest joga. Joga na odchudzanie ma jednak także inne (poza spalaniem kalorii) zalety. Jakie? Dowiedz się!

Joga a stres

Joga wywodzi się z sanskryckiego słowa yuj , które oznacza zjednoczenie ciała, umysłu i emocji. Jest to holistyczna praktyka ciała i umysłu, która poprawia wiele przyczyn przybierania na wadze.

Niektórzy mogą odczuwać stres jako ból fizyczny lub brak snu, lub też może mieć charakter psychologiczny i powodować uczucie niepokoju i pobudzenia. Stres prowadzi do wzrostu hormonu kortyzolu. Kortyzol zwiększa tkankę tłuszczową w jamie brzusznej, zmniejsza masę mięśniową, powoduje apetyt na pokarmy bogate w tłuszcz i cukier, a tym samym może prowadzić do otyłości.

Joga może obniżać poziom stresu i kortyzolu, poprawiać nastrój, zmniejszać lęk i depresję, poprawiać sen i poprawiać stany przewlekłe, takie jak nadciśnienie i cukrzyca, zmniejszając potrzebę przyjmowania leków, które mogą powodować przyrost masy ciała .

Joga nie jest opatrunkiem na nadwagę, ale może działać na podstawowe przyczyny. Jego korzyści wykraczają poza równanie kalorii w porównaniu do kalorii.



Joga a uważność w jedzeniu

Większość z nas ma świadomość niezdrowych nawyków żywieniowych, które utrudniają zgubienie zbędnych kilogramów. Wszyscy wiemy, że jedzenie warzyw, produktów pełnoziarnistych, chudego białka itp. jest dobre dla naszego zdrowia i wagi. Chociaż ta wiedza jest niezbędna, wydaje się niewystarczająca, aby pomóc nam trzymać się naszych zdrowych planów żywieniowych.

Jedną z korzyści jogi jest to, że poprawia uważność ciała i świadomość doznań cielesnych. Dlatego joga nazywana jest „ medytacją w ruchu”. Nie musisz wykonywać żadnej formalnej medytacji siedzącej, aby czerpać korzyści z uważności płynące z jogi.

Poprawiając uważność, joga zmniejsza podjadanie emocjonalne, podjadanie stresowe i napadowe objadanie się. Te nawyki sabotują nasze wysiłki na rzecz odchudzania i mogą wywołać negatywną spiralę poczucia winy i wstydu, co często prowadzi do rezygnacji.

Badania pokazują, że praktyka jogi prowadzi do zdrowszego odżywiania, w tym mniejszego spożycia tłuszczu oraz wzrostu spożycia warzyw i produktów pełnoziarnistych.

Podsumowując: najlepszy plan diety to taki, którego możesz trzymać się przez długi czas, a poprawiając uważność, joga może pomóc w dokonywaniu zdrowszych wyborów żywieniowych.



Społeczność jogi i samoakceptacja

Chodzenie na siłownię może być onieśmielające i może wywoływać poczucie braku przynależności u niektórych osób o większych ciałach. Natomiast kultura jogi ucieleśnia życzliwość, wsparcie i samoakceptację.

Nauczyciele jogi i zaawansowani praktycy mogą służyć jako wzór do naśladowania i inspirować nowszych uczniów do zdrowszego stylu życia. Sieci społecznościowe wpływają na zachowania wpływające na wagę. Sieć jogi zachęca do pozytywnych zachowań zdrowotnych, a bycie częścią takiej społeczności może mieć znaczący wpływ na utratę wagi. Ten rodzaj społeczności może być trudny do znalezienia w przypadku innych rodzajów ćwiczeń.

Praktycy powinni szukać bezpiecznego środowiska. Przyjazna grupa jogi może pomóc w poprawie samooceny i pewności siebie. Znajdź lokalne studio, które wydaje się opiekuńcze i nie przytłaczające, z innymi praktykami na twoim poziomie. Nauczyciele mogą pomóc początkującym lub osobom z fizycznymi ograniczeniami, modyfikując pozy. Być może będziesz musiał wypróbować kilka różnych zajęć, zanim znajdziesz instruktora lub zajęcia, które Ci się podobają. Nie poddawaj się po pierwszym!

Jeśli nie możesz znaleźć lokalnego studia, zawsze są opcje online na YouTube i Instagramie, z zajęciami na wszystkich poziomach. Są instruktorzy, którzy rozumieją, jak to jest być większym rozmiarem, a ich inkluzywna, afirmująca ciało postawa pokazuje, że joga jest nie tylko dla „szczupłych ludzi”. Niektórzy dzielą się inspirującymi historiami o tym, jak joga pomogła im przezwyciężyć własne problemy z wagą, depresję i napady objadania się. Jeśli jesteś początkującym, rozważ zapisanie się na krótkie wyzwanie, aby zaangażować się w praktykę.

Korzyści płynące z jogi są uniwersalne — bez względu na Twój kształt i rozmiar. Ustanowienie praktyki jogi może zająć tygodnie lub miesiące, a częsta praktyka jest kluczem do długotrwałych korzyści.

Zaciekawił cię temat jogi? Przeczytaj o niej więcej w innych artykułach:

Joga i medytacja – jaki mają wpływ na mózg?

Joga dla tarczycy. 8 póz dla każdego poziomu zaawansowania!



Zdrowe Zdrowie

Promujemy zdrowy styla życia, który prowadzi do lepszego samopoczucia zarówno fizycznego, jak i psychicznego i duchowego. Dostarczamy wiedzy podpartej autorytetami dotyczącej utrzymania kondycji fizycznej i zdrowego odżywiania.

1 komentarz

Zostaw komentarz

  • Nie ma co ukrywać po czterdziestce to różne rzeczy człowieka dopadają a ja problemy z nadwagą miałem przez bardzo długi czas to znaczy całe życie, natomiast ostatnio ktoś mi podesłał coś takiego https://bit.ly/3EBk9ol i jestem w szoku, ludzie mnie na ulicy nie poznają😜💪🔥 zatem chcesz to sprawdzaj nie chcesz to nie Sprawdzaj ja to tylko tu zostawię. Ciepło pozdrawiam