Top
Pływanie – Zdrowe Zdrowie
3885
post-template-default,single,single-post,postid-3885,single-format-standard,mkdf-bmi-calculator-1.0,mkd-core-1.0,wellspring-ver-1.3,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-fullwidth-featured-image,mkdf-header-standard,mkdf-fixed-on-scroll,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-default,mkdf-full-width-wide-menu,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12.1,vc_responsive

Pływanie

Pływanie to jeden z bardziej popularnych sportów. Nie jest on łatwy, w szczególności jeżeli od dziecka nie miało się kontaktu z wodą (oczywiście mówimy o tej basenowej )

O tym jak pływanie doskonale kształtuje sylwetkę i jak bardzo jest zdrowe chyba nie trzeba za dużo mówić.

Poniżej podam Wam kilka powodów, dla których należy chodzić na basen i korzystać z dobra wody.

  • Rehabilitacja dla kręgosłupa. Każdy styl pływacki wymaga od nas odpowiedniej postawy, do tego aby popłynąć. Tak się składa że wszystkie style są bardzo dobre ponieważ angażują mięśnie oplatające kręgosłup i je wzmacniają. Jest to niebywała rzadkość, żeby jakiś sport w nieinwazyjny sposób dawał takie wzmocnienie mięśni. Należy pamiętać, że w wodzie nasze ciało jest dużo lżejsze. Więc jest to idealna opcja dla osób otyłych, ponieważ nie obciąża za bardzo stawów i ścięgien.
  • Pływanie angażuje wszystkie mięśnie ciała. Do utrzymania odpowiedniej pozycji na wodzie, wszystkie mięśnie są zaangażowane. Kiecy płyniemy najbardziej pracują mięśnie kończyn górnych, kończyn dolnych oraz brzucha i pleców. Wzmocnienie mięśni następuje stopniowo i z czasem mamy siłę na to, aby przepłynąć dłuższe dystanse.
  • Pływanie wyszczupla i ujędrnia sylwetkę. Wystarczy połączenie zdrowej diety oraz 4h tygodniowo spędzonych w wodzie, aby już po 2 miesiącach zauważyć zmienioną sylwetkę . Pływanie pozwala na stopniową utratę masy ciała i wzmocnienie mięśni. Dzięki temu unikniemy efektu jojo i zachowamy zdrową sylwetkę na dłużej.
  • Nasz układ oddechowy staje się bardziej wytrzymały. Pozwala to na zwiększenie swojej wydolności fizycznej. Kiecy pływamy (szczególnie na początku) nasz organizm musi wejść na pewien pułap tlenowy żeby móc pracować na pełnych obrotach. Dzięki temu skończy sie zadyszka w czasie dobiegania na autobus lub przy wychodzeniu po schodach.

Mam nadzieję, że chociaż te kilka bardzo ważnych argumentów przekona Was do częstszego odwiedzania pływalni i czerpania korzyści z pływania. Nie dość, że pływanie relaksuje i wzmacnia ciało, to jeszcze pozwala odpocząć psychicznie od codziennych obowiązków i stresu.

Aneta

Instagramerka lifestylowa

Brak komentarzy

Napisz komentarz